Direktlänk till inlägg 22 april 2008
För att nå framgång som företagare finns det två vanliga vägar att gå. Det ena är att komma med något helt unikt. Göra något som ingen har gjort förut. Detta är naturligtvis en möjlighet att bli riktigt framgångsrik, men nackdelen är att det är svårt att komma på en unik ide som också blir populär. Det andra är att göra samma sak som någon annan, men att vara lite bättre på någon del i processen, t.ex marknadsföring eller leverans. Detta är naturligtvis inte en lika hållbar process, då den som är först har ett försprång och om iden är lätt att kopiera och det visar sig att det går att tjäna pengar på den kommer det antagligen en uppsjö av andra som också vill tjäna pengar på det. Istället får man hitta andra vägar till inkomster.
Numera kommer uppdateringar att göras på http://www.inkomsten.se Lägg till den i din rss läsare istället. ...
Riksbankens sänkning av räntan den 4/12 till 2,0 procent ser jag som en form av konstgjord andning. Det kommer göra att några företag överlever lite längre och några överbelånade bostadsägare kan bo kvar lite längre. Men det löser inga problem på sik...
Den gamla vidskepelsen att man inte ska lägga nycklarna på bordet har aldrig varit mer aktuellt än nu. Stefan Savage professor vid Jacobs School of Engineering vid University of California i San Diego och handledare för de har lett en grupp student...
Många har nog uppmärksammat läkemedelsverkets kampanj crimemedicin, vars syfte är att uppmärksamma oetiska förhållanden bakom oseriösa företag som säljer läkemedel på internet. De har gjort en välgjort webbsida kring detta men inte registrerat andr...
Helt otroligt. 80-talet var tog du väägen. Sonseed var en kristet popband, med rötterna i Church of Our Lady of Perpetual Help i New York, och grundades i början av 1980-talet. De gjorde bara ett album... ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 | 6 |
||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 |
|||
14 | 15 |
16 |
17 |
18 | 19 |
20 |
|||
21 |
22 | 23 |
24 | 25 |
26 | 27 | |||
28 | 29 |
30 |
|||||||
|